מי ביקש לחוקק חוק שבת לכל השבוע?

גדלתי כילד ברוסיה, בעיר עם משפחות קשות יום, והייתי היהודי היחיד בכיתה, עם שם משפחה זר לילדים האחרים. אבל כשהסברתי והראיתי להם את מנהגיי וחשיבותם, לא הציקו לי עוד"
איתי גדסי No Comments on מי ביקש לחוקק חוק שבת לכל השבוע?
צילום: דוברות הכנסת
גדלתי כילד ברוסיה, בעיר עם משפחות קשות יום, והייתי היהודי היחיד בכיתה, עם שם משפחה זר לילדים האחרים. אבל כשהסברתי והראיתי להם את מנהגיי וחשיבותם, לא הציקו לי עוד"
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

האם צריך לחוקק חוק ששבת תהיה בכל ימות השבוע? כך לפחות חושבים כמה תלמידי בתי ספר שהציעו את רעיון החקיקה ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין.

בפאנל "מסיבת גן", בו שוחח יו"ר הכנסת וח"כ אורלי לוי-אבקסיס עם ילדים מבתי ספר יסודיים, התבקשו המשתתפים להעלות רעיונות להצעות חוק, ובין היתר הציעו חובת התעמלות חצי שעה בכל בוקר, חוק "התחשבות בילדים הרגישים למזון", חוק שיחייב שלום בכל העולם, איסור על אחים גדולים לשחק כדורגל בבית וחוק שיהפוך את כל ימות השבוע לשבת, אך ישאיר את חנויות המכולת פתוחות. אדלשטיין הסביר לילדים כי לא בכל מקרה נחוצה חקיקה, ולעתים עדיף לקיים הידברות ולהגיע להסכמות.

ברוח דברים אלה אירח לאחר מכן יו"ר הכנסת בלשכתו את תלמידי כיתה ו' מביה"ס בית הכרם בירושלים, ויחד עם הסופר יהודה אטלס קרא להם את ספרו של אטלס "אני רוצה לדבר איתך", העוסק בהידברות עם ילד מציק. "גדלתי כילד ברוסיה, בעיר עם משפחות קשות יום, והייתי היהודי היחיד בכיתה, עם שם משפחה זר לילדים האחרים. אבל כשהסברתי והראיתי להם את מנהגיי וחשיבותם, לא הציקו לי עוד". אדלשטיין סיפר לילדים שכשפונים אליו בטענות על התנהגות חברי כנסת והצורך בהתערבותו, הוא עונה כי הוא משתדל כמיטב יכולתו אך מדגיש כי לצערו זוהי בבואה לחיי היומיום בישראל. "אם חבר כנסת יידע שהציבור יעניש אותו כתוצאה מהתנהגות לא נאותה והדבר לא ישתלם לו פוליטית, הדבר ייפסק מיד. אך אם יש בציבור כאלה המעודדים התנהגות כזאת, יהיה קשה מאוד לגרום לה להפסיק".



0 תגובות